Alla inlägg under februari 2007

Av Sofia Kamph - 27 februari 2007 18:30

Dagen har vart jätteskoj, NOT..... lillkillen kräktes igen :(. har gått jättebra i typ 1½ dag, så vi testa en vit smörgås vid 2-tiden, gick jättebra. Sen fick han en till vid halv fem, den kom UPP........SUCK säger jag bara. Nu ligger han o sover, har sovit ett bra tag, är rätt medtagen. Julia kom o sa att hon ville gå o lägga sig för en stund sen, ja varsågod tjejen....=) Hon är så söt tjejen ibland =) Babblar o sjunger om vartannat här hemma , bäbä vita lamm, imse vimse spindeln m.m Själv är det väl alla "Schlager" dängor som man går o trallar på här hemma, Oavsett va alla tycker, så ville jag att Magnus skulle gått vidare me live forever ! Så det så, den var trallvänlig hehe. Annars brukar jag tycka han är rätt smörig o ---ig. Inte mig emot alltså, men det är så utstuderat eller va man ska säga.....Nu ska jag hålla igång här hemma är väl tanken.........Ha en trevlig kväll! KRAM!!!

Av Sofia Kamph - 27 februari 2007 09:21

att JAG självklart blir smittad. Mår ju mycket bättre såklart idag, men har ju mått lite illa de 2 senaste dagarna, och igår kom magsjukan som med posten.....Blir att vara hemma idag från praktiken, är inte så bra o va på ett äldreboende då kanske? Christopher ska till sta´n med mina föräldrar för o kolla in bokrean ! Niklas kommer hem snart, ska försöka va duktig idag ! Ska även hämta ut mitt paket från businessen ;) Dags o levera ut varor till höger och vänster =) Jag var så trött efter igår, så jag somna i soffan strax efter 19.00 :-O. Det är tillåtet när barnen vaknar strax efter 05.... Så när de vakna strax innan 06 imorse, var man ju rätt så pigg haha =) Hur ofta är man det?? Har många planer idag, finns nog nåt projekt i varje rum man går in i *suck*. Vi kan ju inte sätta PEDANTER på vår meritlista direkt. Men ack så bra det känns när det är välstädat ! Bäst jag sätter igång då innan jag somnar som jag gjorde igår ;-) Tjillevippen !

Av Sofia Kamph - 26 februari 2007 15:29

Jahapp, lille killen kräktes 5 min innan vi skulle gå till dagis o lämna Christopher. Det var bara o ringa sin mamma o fråga om hon kunde komma snabbt (hon bor 5 min från oss), och det kunde hon. V har inte gjort så mycket idag, är väldigt trötta eftersom de vakna 05.11 (viktigt det där 11 haha). Om en stund är det dags o fixa mat, ska göra Falukorv hawaii, kan någon gissa va det i den ;), sen lär nog Chrisse va rätt seg...Har vart o hämtat paket iaf idag, köpte två snygga tröjor från Ellos som satt jättefint ! Känns bra att få nåt fint, tänkte ha en utav dem när Elias ska döpas =) Muntra upp mig själv med ett gäng vita tulpaner, hällde i lite karamellfärg som min handledare på praktiken tipsa mig om, får se hur de blir sen, spännande !Ha det suuuuupeeeer !

Av Sofia Kamph - 26 februari 2007 08:12

Idag vakna Chrisse o Julia kl. 05.11, då de fråga vart pappa är nånstans (han börjar 04.30 idag så han åker vid kvart i fyra). Vi måste försöka få bort iaf chrisse från vår säng, han har hållt på så här sen han typ var 1 ½ år ungefär, kommit över till oss me olika tider på natten. Men nu är det SLUT! Så nu finns det skriftligt också! Elias är lite små krasslig ff, han har haft magsjuka i helgen, så han blir hemma idag och imorrn. Idag är jag ledig, kommer ha julia hemma me för hon har osså vart lite dålig i magen. JOBBIGT! Hela dagen igår på praktiken mådde jag skitilla, men inget bröt ut och idag mår jag bättre, PHU! Tjillevippen !

Av Sofia Kamph - 19 februari 2007 10:21

Hej HEj! Nu är julia sjuk med feber o förkylning. SOm tur är kommer min mamma hit idag för niklas måste arbeta o jag till min praktik som jag var bort ifrån hela förra veckan för att Elias var sjuk....Slutar vid 17, hämtar pojkarna då, sen hem till lagad middag =) Vilken tur att man har mamma här då som ställer upp ! Annars hade det inte blivit mat förrens efter 18 eller nåt sånt.......Har hållt på lite med vårat företag, är Oberoende återförsäljare åt FLP, som är världsledande inom friskvård och hälsa. Försöker få me mina vänner och bekanta nurå :-P Men det går rätt bra ! Tjingeling!

Av Sofia Kamph - 17 februari 2007 13:51

Stora killen (4år) har sovit hos sin mormor och morfar över natten (gick jättebra!!!) och nu på eftermiddagen hade de åkt in till stan för att gå på bio med honom, tror de skulle se Lilla Spöket Laban! Skoj! Här hemma är det rätt lugnt och skönt, för annars brukar han och lillasyster (snart 3år) tjaffsa hela tiden :( IBLAND leker då, men då gör de oftast nåt bus :-P. Vi har passat på att åka till ica maxi för o handla, o där träffa jag min bästa vän =) Var hemma o prata lite gamla minnen med henne igår, supertrevligt såklart. Vi ska ev över dit i eftermiddag o fika lite så får hon träffa sin gudson och jag min =) Nu är det dags att återgå till att vara duktig (som om jag inte är det nu, när jag har skrivit mitt andra inlägg i min blogg, jag som oftast glömmer sånt här :P)Tjillevippen!

Av Sofia Kamph - 14 februari 2007 20:03

Hej! Ska vi försöka få till denna blogg me nurå =), har haft en del men var dålig, hoppas nu på denna ! Idag har jag vart i Haninge C och shoppat Alla Hjärtans dag present till mina barn och självklart min beloved sambo =) Sen vart det en liten present till mig o strumpor till stora killen och trosor till mellantjejen. Nu ska jag ha en trevlig kväll innan det är dags för mannen att gå och lägga sig, han börjar ju trots allt 5.30 imorrn bitti och går upp 4.00 Tjillevippen!

Ovido - Quiz & Flashcards