Alla inlägg under juni 2007

Av Sofia Kamph - 29 juni 2007 10:11

Tjo! Har nyss beställt en kryssning till mig och niklas och barnen som är hemma =) IKVÄLL!!! Snabba puckar, men så blir det när niklas inte har nån semester :-O Skyller på det iaf =) Jag kände bara att vi var "tvungna" att göra nåt med barnen nu när chrisse är iväg o har skoj på egen hand me mormor o morfar ! Så ikväll kl. 18.00 går lasset till Viking line, vi ska åka Cinderella, ska äta buffé sent ikväll (undrar hur det går????) och sen frukostbuffé imorrn bitti. Så nu har jag försökt o plockat ihop det vi måste ha med oss, blev lite grann :O Man kan tro att man ska vara borta en vecka med barnen haha. Men de måste ju ha lite extrakläder med sig.

Hedda, om du läser det här =), Va roligt!! Kan tänka mig att det såg sött ut!! Superskoj ! Hoppas Alexis börjar där snart, kanske på vita?


Nu måste jag skriva två text sammanfattningar på engelska och en artikel, hur jag nu ska hinna med det med mina impulsplaner *fniss*.

Tjingeling!

Av Sofia Kamph - 24 juni 2007 15:22

Igår så åkte mina föräldrar iväg med Christopher till Småland, de har sommarställe där ute i skogen typ =) Där ska de vara i 2 veckor o ha det jättebra! Chrisse var superglad kan tilläggas =) Känns jättekonstigt imorse att vakna o upp och veta att han var där :-O. Men det går säkert bra! Men saknar honom givetvis ! Idag har vi hittat på grejer me Elias o Julia, från att gå upp halv åtta, så gick vi ut strax efter nio på en långpromenad, niklas idé. Sen ville jag åka ut o ha nån picknick nånstans, tänkte mig ett ställe på Gålö, men vi hitta inte just "dit", till gålö gick ju men resten haha. Så det sluta med att vi åkte ut mot dalarö, sen parka vi vid sweizerbadet (stavas nog inte så!!!) och åt köttbulle/korv sallad a´la barnvänlig =) Det var gott hursomhelst. Men självklart ville barnen bada. Okeeeeej då, vi hade ju inte tänkt o bada, så julia fick bada i sina trosor, o elias sprang med rumpan bar, han är ju bara 1 ½ så det tycker jag är ok. Det var superkul tyckte dom! Ganska varmt i vattnet med =) Sen har vi vart ute på gården en sväng, julia lekte med sin kompis, vår grannes barn, de körde sina barnvagnar o så.

Så nu är jag helt slut, niklas sitter inne med barnen o jag fick tillträde hit ;-).

Hej svejs!

Av Sofia Kamph - 19 juni 2007 10:14

 Våran älskade lillkille blev 1 ½ år igår! Grattis vår bubbis!!!


Sen i söndags kväll så har Elias haft nästan 40 graders feber, så igår var niklas hemma med honom, o idag är det min tur. Han har inte haft nånn feber sen imorse iaf, tur det! Hoppas det vänder! 

Igår var jag hemma hos min bästa vän Anna o testade min brudklänning, borde gå ner liiiiiiite. Problem att sitta i den, stå upp inga problem ! Men jag måste ju sitta ner och äta också haha. Tänkte jag skulle gå ut på en nutrilett kur, och även ut och cycla på kvällarna. HOppas det hjälper, känns så trist o lämna in den o få den omsydd för 1000:- när jag kanske kan minska midjemåttet lite :-O Axelbanden ska fixas lite, men jag tror faktiskt inte det är några större problem att  fixa själv, Anna lova att hon skulle hjälpa mig. Det blir ett litet bröllop, våra föräldrar, min bror m. familj, Anna med familj.  Anna som är duktig på att fotografera ska ta bröllopsbilderna på oss! Nån som har nåt tips på nåt fint ställe i Haninge? Vi funderar ev. på Öran, en sjö. Vore jättefint! Bara det inte regnar hihi.....=)

Lillbubbisen Elias blev 18 månader igår! Våran stora kille, jag ska till bvc nån dag här i veckan me, tror det var torsdag......Får se vad han väger då, han är TUNG!!

Nu ska jag skriva en sammanfattning på Engelska (läser ju Eng B just nu). Svårt blir det men jag hoppas det går bra.

Av Sofia Kamph - 13 juni 2007 19:07

Blev det idag. Började 08.30 med matematik-lektion. Sen iväg kl. 12 för o äta och sen gick jag och Christopher och Niklas o hälsa på nya dagiset!

Chrisse ska få börja på en språkpedagogisk avdeling i augusti, vi var där på info-möte i måndags, och sen var vi där med chrisse idag dåra. Gick jättebra, han var blyg i början, sen lekte han lite, mest för sig själv. Men det brukar han göra! Det är 3 st fröknar (förskollärare) och 9 barn. De använder tecken till talet bl.a och har talpedagog där ofta, tror att de sa att varje barn träffar talpedagogen 3 ggr i veckan.

Har inte tid o skriva så mycket mer nu, ska göra lite läxa inför imorrn, då går jag 8.30-12-30, matte igen. Fast vi läser procent nu o det är väl helt okej =)

Tjingeling!

Av Sofia Kamph - 8 juni 2007 10:04

Som jag skrev igår, så upptäckte vi att Christopher även fått ögoninflammation :-(. Eller kanske det är pollen? Har hört att det kan vara liknande, han har rinnig näsa, röda ögon och så lite varigt? Han reagarar ju på björk, o nu är det tydligen höga halter av gräs, enligt pollenrapport.com


 Nu busar pojkarna här, tänkte väl gå ut snart o rasta dem =)

Det är ju vackert väder ute såklart, så man får passa på. Kanske får man lite färg på benen? Just nu är det bara ansiktet o armarna som är bruna =) Benen tar alltid lång tid för mig :(. Vilka u-landsproblem va..... Bryr mig inte så mycket faktiskt. Bara lite.

Niklas vakna ganska förkyld imorse, o lät både tjock i halsen och näsan. Men han åkte ändå till jobbet. Suck! Då blir han säkert värre o så ligger han hela helgen sen? För seg för o göra nåt? Ska vi slå vad? Såklart !

Jag vill åka iväg o köpa nya stolar att ha på balkongen. Har en bänk där som jag tänkte försöka kränga iväg. Vi har inte riktigt plats för den.......Står 3 cyklar på balkongen, den bänken, två mindre stolar, samt en rutcskana, för den vill jag inte ha inne. Kanske skulle funka o ha den inne nu när Elias är lite större? Ska testa, då kommer en sak bort iaf =)

Hej då!

Av Sofia Kamph - 7 juni 2007 21:41

Är helt slut efter denna dagen, har vart uppe sen 06.00, suttit i skolan mellan 08.30-12-30 o läst matte..... Sen hämta Elias som var hos min mamma för han har ögoninflammation. Hämta barnen med mamma, då vi upptäckte att Chrisse även fått ögoninflammation, så boysen får stanna hemma imorrn, o julia får gå. Sen åkte vi till Ica maxi, handla lite små grejer, mest blöjor till Elias. MIna älskade små sötnosar, julia sa ikväll när vi skulle gå in, jag sa så här " Kom nu vi ska gå in nu" varav hon svarar "Nä, min pappa har inte sagt det". HOn har inte pratat med sin pappa sen imorse o jag tror inte de snacka om det då hehe =) Gullunge! Elias me sitt humör och ropar på alla hundar, katter han får syn på =)

Mina stora charmtroll är här =)

Av Sofia Kamph - 6 juni 2007 21:03

Idag har jag vart me min bästa vän Anna i haninge C o shoppat lite olika grejer. Köpte ett par jättefina Pippi-shorts till Julia, ballerinaskor och ett par solglasögon. Elias fick en dress från h&m och ett par shorts. Sen fick han även Duplo lego, en sopbil som man kan lasta i o ur. Fast han är väl lite liten för den, när jag kom hem lekte chrisse med den istället :-O. Gör ju inget, för jag köpte ju inget till honom. Lättare när han är med istället! Det var full rulle där, jag hade me mig Elias och Anna sina två minsta. Hände lite dramatiska grejer, låååång  historia =) Men kul hade vi! Efteråt gick vi hem till var o en, tog det lite lugnt.


 Sen gick jag med Julia till Anna o åt mat och Julia bada där! Sååå roligt hade dom. Jag hade det toppen! Sen när vi kom hem bad nästan julia att få gå o lägga sig, hon var jättetrött!


Nu har vi tittat på A night at the roxbury, lite småtöntig men rolig film. Får lite flashbacks när man lyssnar på "what is love", "be my lover" som var hits i början i av 90-talet hehe. Nu ska jag snart krypa till kojs, ska upp 6 imorgon och börjar skolan igen :-P. Ska läsa lite matte o engelska i sommar.

Tjingeling!

Av Sofia Kamph - 2 juni 2007 15:50

Allt det har vi hunnit med hitills. Åkte till Tyresta i morse, men upptäckte där efter en stund att de tagit bort alla små djuren, så då bestämdes istället att vi skulle åka till Rudan, åkte en sväng till handen C o köpte sallad o mat till barnen, sen åt vi nere på rudan. var  lite små blåsigt, men helt okej ändå =)

Eventuellt ikväll ska vi åka till Magnus, o titta på fotbollen (superkul, NOT). Men jag följer nog mest me för att dricka haha. Då fixar jag nog det ;-)

Imorrn ev åker vi till Berga dagarna, där finns det iaf lite djur o sånt o titta på. Barnen gillar det iaf! Nu har niklas föräldrar kommit o hans mamma är ute med de stora och Elias är här inne, har precis fikat. Inget mer spännande att skriva om dock. Ska försöka ha en toppenhelg med sol i ansiktet i sand mellan tårna =)

Tjingeling!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards