Alla inlägg under augusti 2007

Av Sofia Kamph - 25 augusti 2007 19:09

Tjohej, vakna imorse av att jag såg att min man låtit mig sova en stund till =) Han hade snällt gått upp runt 6 me barnen. Gu va jag älskar honom =) Inte bara för det såklart ;) Massa annat fint också! Själv så gick jag väl upp vid kvart i 8. DET är sovmorgon för mig. Sen var vi ute i ringvägsparken o lekte, där träffa vi en en annan mamma från dagis som var där med sin son. Så det var kul =) Sen hade vi bestämt att vi skulle gå ner till centrum o äta med julias bästa kompis och hans mamma. Det var supertrevligt! Sen var vi på deras gård o barnen lekte där. Sen tog vi en tur till Eurostore o mamma hitta allt möjligt skoj där  !

Barnen somna såklart i bilen på väg hem, så de två stora är ff uppe o vakna. Tänkte börja ha en lite film kväll här snart. Undra bara dock vad filmvalet blir?? Kanske kan få dem o se nåt vi vill se?? Igår titta vi på "Happy Feet" men tjejen somna ifrån o chrisse hann inte se klart innan han slöt sina blå :-D 

En toppendag helt enkelt!

Tjingeling!

Av Sofia Kamph - 21 augusti 2007 14:03

Förlåt bloggen att jag inte skrivit tidigare. Men nu ska jag försöka vara tillbaka =)

SÅ! Den 10:e augusti blev jag och Niklas fru och man =) Äntligen. För 8 år sedan träffades vi på Aftonbladets chatt. han var ihärdig av att få träffa mig. Så redan efter 1 eller 2 dagar träffades vi. Tog ytterligare 1 ½ dygn så var det vi =) Och så har vi stannat. Nu har vi 3 underbara barn tillsammans. Hade nån sagt att vi skulle haft 3 barn efter 6 års förhållande, skulle jag skrattat åt dom =) Men nu är vi här och jag kunde inte vara lyckligare!


Bröllopet var helt perfekt, förutom värmen och fuktigheten i luften. Bröllopsnatten på hotell vart inte riktigt som planerat ;)

 Vi spendera vår bröllopsnatt på Park Inn i Haninge. Vi fick det utav mina föräldrar och min bror och hans fru m. familj. Champagne flaska på rummet, frukt och choklad. HELT FANTASTISKT!


Nu ska jag iväg och hämta största grabben som börjat på ny förskola förra veckan. En språkpedagogisk avdelning. Äntligen får han ännu mer hjälp!


Kram/ Sofia

Av Sofia Kamph - 5 augusti 2007 20:58

På fredag är det du o ja =) Tillsammans på "riktigt". Känns helt overkligt. Du har ditt humör men är oftast den samme goe nalle ( ;-) ) som när vi träffades. Fortfarande en pill-o-man. Men jag antar att trots dina brister så har du desto mer goda sidor, och det är därför det blir DU & JAG PÅ FREDAG.

I guess that "I knew I loved you before I met you"?


Av Sofia Kamph - 4 augusti 2007 14:16

Iväg i morse fort som attan till Ica Maxi, handla grejer vi ska hålla på med nästa vecka, plus nu i helgen. Sen har jag stått och bakat i princip sen 10 imorse, tog en paus för lunch bara. Hitills har jag bakat Choklad-tryfflar som vi ska ha på bröllopet, och sen Hallonsorbet som vi osså ska ha på bröllopet =) Så nu känner jag mig duktig. Tog en paus nu, sen ska jag fortsätta röja, tänkte fixa vardagsrummet osv.......=)

På tisdag börjar ännu mer förberedelser, baka tårtan, göra alla mousser vi ska ha i, på onsdag är min kära mamma hemmma så då komemr hon o vi ska göra laxmoussen, och även kuvertbröd. Sen på torsdagen blir det förbereda fläskfilén och potatisgratängen. Har kommer över ett jättebra och tydligen supergott recept på potatisgratäng :-P

Sen på fredag blir jag fru =) Just nu är huvudet uppe i massa annat, känner mig total stressad. Men det löser sig antar jag =)

Tjingeling!

Av Sofia Kamph - 3 augusti 2007 11:30

Här är bilderna från när vi var och tittade vart vi skulle fotograferas, denna plats betyder mycket för mig. Min mormor och morfar var där jätteofta, samt resten av min släkt. Vi badade där, jag gjorde djur med hjälp av kottar och pinnar i skogen. Det jag minns mest är att min morfar satt alltid och fiska där. Du ser på en av bilderna att en fiskar, så det är ett väldigt populärt ställe för de som vet om det så att säga.

Här kommer min bästa vän Anna ta kort på  mig och Niklas innan vi åker iväg och viger oss. Vet att det kommer bli superbra, för Anna är jätteduktig på att ta kort!

Av Sofia Kamph - 3 augusti 2007 06:59

Ibland undrar man, mina barn måste ha en inbyggd klocka som säger till dom 06.00, ja då börjar dagen! Igår var vi ute efter maten, så alla rutiner blev liiiiiite förskjutna. Vi var och handla häftklammrar för en vän till min mamma och kompis till oss hjälpte oss att klä om våra finstolar till bordet vi har i v-rummet. Nåja, barnen somna lite senare, elias runt 7, medans de andra ville kolla vad vi gjorde, så klockan var ju närmare 8-halv nio innan de somnade. Och så går de upp 06.10 ungefär!!!!!!!!! Förstår inte. Nångång kanske det vore trevligt om de vakna runt 7 istället. Detta är f*n inte mänskligt. Jo det är väl det, och det är väl inget ovanligt. Men det är svårt att se ljuset i tunneln, för just nu ser jag det verkligen inte.


Häromdagen fick vi en överraskning, jag kom hem och såg ett brev från vår hyresvärd. Aha tänkte jag, vad vill dom då? Det var ett brev som erbjöd oss en 4:a med uteplats!!!! Vi bor i en likadan fyra idag, men en låååååång trappa upp. Gick dit igår för att anmäla intresset då jag inte trodde säkert att vi skulle få den. Så jag frågade henne, och hon sa att personen som stod som nr.1 att välja, hade tackat ja, så vi stod näst på tur =) Så om allt går som det ska blir det flytt 1:a november. Ska dit och titta på tisdag.

Så som vi har längtat efter det här. Känns super!


Nästa fredag gifter sig vi Iiiiiiiiih, spännande =) Mycket förberedelser nu, ska försöka få i ordning här hemma idag och även i helgen, ska åka och handla imorgon också. Min snälla mamma och pappa hjälper till att betala maten. Och eftersom vi inte är så många (11 vuxna 8 barn) så går det inte åt supermycket, så jag tror nog deras bidrag räcker till allt. Vi kommer göra typ göra allt från grunden. Mamma hjälper mig förstås, vad skulle jag göra utan hennes hjälp?


Jag har hittat stället där min kära bästa vän ska fotografera oss, ska försöka lägga upp lite bilder senare idag, för nu måste jag kolla vad busarna gör =) Tjingeling!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards