Alla inlägg under april 2007

Av Sofia Kamph - 30 april 2007 16:09

Idag har jag haft barnen hemma, det är ju klämdag på dagis. Först va vi inne på fm, åt korv me bröd till lunch, det var gott tyckte barnen! Sen gick vi ut och träffa Anna o barnen, alltid lika skoj =) När väl hennes tomas kom  ut ;) så gick vi till Krokiga näsan, pulkabacken, det såg ut som att släppte ut barnen på vårbete haha =) En liten hemlis, berätta inte, men jag o anna (mest anna faktiskt;)) blev lite inspirerade och så testa vi o rulla nerför backen vi me, FAN va illa jag mådde, mår ff illa :-O

Men kul är det, man ska bjuda på sig själv, o barnen hade superskoj!

Sen ska vi ev äta korv med nåt, eller om jag får bestämma varma mackor me tonfisk ost m.m eller skinka, ost, tomat.

Här kommer förresten en bild på mig o Anna från vårt party förra lördagen, bättre sent än aldrig!

Du är min bästa vän Anna o you know I love u =)


Av Sofia Kamph - 24 april 2007 18:35

Idag hade jag tenta i medicinsk grk. Gick väl hyfsat, räknar inte med mer än G för jag gillar inte läraren o han är rätt dålig faktiskt. Kanske bara bitter på det betyg jag fick på förra provet??? Antagligen, borde ju va vuxen nog o hantera detta. Men för en tjej som var van vid VG tar detta hårt. Fick IG på ett utav delarna i förra provet. Har vart hemma för mycket med barn m.m

Nåja, har haft fullt upp i helgen! Men MYCKET skoj =) Var på bio och ute o åt o drack öl i lördags. Vi börjar kl.13 med sminka oss o två par killar som satt o fnittra åt oss ju mer vi drack hehe, men kul var det ! Sen såg vi Wild Hogs, helt okej underhållning! Det jobbiga var bara att ruset vi hade innan försvann typ :( Sen vid 21 var vi rätt sega så jag föreslog att vi skulle gå ut o gå till nåt annat ställe, väl där spela de typ "barbie girl" o anna backa ut hehe =) Jag också faktiskt, ruset var borta o den där tröttheten kom smygande, småbarnsföräldrer som man är !
Men vi har redan "bokat" in nästa, det blir nån kryssning senare i vår/sommar ! Tack Anna för dagen, det var superkul!

Idag har jag då haft tenta, blev klar på en timme o hade tömt mina kunskaper om cirkulationsorganen och andningsorganen, så jag kände inte för att sitta kvar ;) Efter det gick jag upp till haninge C, köpte en anatomi bok, bra skrivblock, mössor till Julia o Elias, fast julias var för liten :( Får byta den imorrn! Sen träffa jag Pia i centrum, och hon skulle gå hem så jag gick med henne en bit o svängde sen in på Babyland och köpte en shoppingkasse till vagnen, vars fästen jag för övrigt ryckte sönder. HOn på babyland sa att jag skulle hålla över ånga, jag gör det som den blir reglerbar o kan töjas ut, men så drar jag av ena sidan så hela skiten pajjar! Bittert! Fast jag löste det med den andra fästen som ska sitta längre ner, ser lite knas ut men det får duga. Får väl annars ta med mig den där till babyland o ev byta? Får se.

Tjingeling!

Av Sofia Kamph - 20 april 2007 09:47

Så glad man kan bli då hehe =) Ska snart iväg till Anna, och vi ska shoppa och handla lite dricka tills imorrn ! Jag behöver  handla lite byxor till Christopher, en vårjacka, och så vill jag ha en sagoCD som de kan lyssna på morgonen, när de vill vakna vid 05.00-05.45 typ :-(

Är så trött att jag smälller av snart! Vet iaf att jag ska sova på söndag hehe ;) Ska väl försöka få göra´t imorrn me, får se va guben säger.

Tjingeling!

Av Sofia Kamph - 19 april 2007 09:38

Om du skulle göra en drömtavla hur skulle den se ut då?

Svara enkelt på detta:

1. Drömbilen

2. Hus (färg, en-tvåplans?, tegel,puts,trä?, "märke?"

3. Vad vill du göra om 10 år?

4. vilken sorts mat vill du äta?

5. Vart vill du bo? (sverige, utomlands, pajala, ni förstår vad jag menar ;) )

6. Inredning i det hus där du vill bo


Av Sofia Kamph - 19 april 2007 09:26

Nu ska jag sätta fart med att göra några instuderingsfrågor, om medicinsk historia och katastrofmedicin. Fick reda på i tisdags att vi har fullt  upp de närmsta veckorna i Medicinsk grk, tenta på tisdag, sen har vi en vecka på oss och göra en tentamen i nervsystemet m.m Nu måste jag då göra klart denna, för man har andra kurser man också måste sätta fart i, sen barnen, det är fullt upp!

Längtar så himla mycket tills på lördag då jag och min bästa vän, Anna, ska gå ut! Vi ska först se filmen Wild Hogs, sen troligtvis går vi till The Anchor och äter och dricker öl eller nåt annat gottis =)

Nä nu ska jag sätta fart!
Tjingeling!

Av Sofia Kamph - 13 april 2007 19:47

1. Ta närmaste bok och slå upp sidan 18, rad 4 - vad står där?....kroppsliga att förändras. Kroppen var säte för synden och själen........2. Sträck ut din vänstra hand så långt du kan, vad rör du vid?Luften, nästan dataskärmen3. Vad var det senaste du såg på tv?Shark, skulle fortsätta titta på det eftersom det går JUST nu, men hamna visst här ;)4. Utan att se efter, gissa vad klockan är.Eftersom jag titta nyss så 19.525. Bortsett från datorn, vad hör du just nu?Niklas bror som babblar i sin telefon, datasurret hehe6. När var du senast utomhus och vad gjorde du då?Nyss, hämta busskort från min pappa ! 7. Vad tittade du på innan du började svara på den här undersökningen?Trabé (transportföretag)8. Vad har du på dig?Randig tröja och uppknäppta jeans :-O 9. Drömde du något inatt?Nope, inte va jag minns.10. När skrattade du senast?alldeles nyss faktiskt =) 11. Vad finns på väggarna i rummet där du är nu?7 målade teckningar av stora killen, en cars-bild och en spidermanbild (vi har inte flyttat deras bilder till deras rum än), en oval spegel.12. Har du sett något konstigt på sistone?Svarar som min vän Anna, det var en lustig en på deras gård idag......13. Vad tycker du egentligen om den här utmaningen?Helt okej, anything för Anna ;) 14. Vilken var den senaste filmen du såg?16 blocks, fast det var hemma. 15. Om du blev multimiljonär, vad skulle du köpa?Definitivt en BMW, nytt hus m.m 16. Försök berätta nåt om dig som folk inte vet om.guuud jag är nog en öppen bok haha17. Om du skulle förändra EN sak i världen, utan att ta hänsyn till politik och skuldkänslor, vad skulle det vara?hehe blev inspirerad så jag svarar "alla pengar till mig" PUSS PÅ DIG ! 18. Tycker du om att dansa?japps det gör jag, dansar hellre än bra om vi säger så 19. George Bush?President 20- 21. Vad skulle dina barn heta, pojke respektive flicka.har redan fina namn på mina barn22. Skulle du någonsin överväga att bo utomlands?Jo det skulle jag väl kunna tänka mig. Nånstans vackert typ 23. Vad vill du att Gud ska säga till dig när du kommer till pärleporten?"Du får gå tillbaka o göra mer nytta", näää skoja bara, har ingen aning faktiskt. 24. Vilka fyra personer vill du ska svara på dom här frågorna?Ja, anna har ju fått mig att göra detta. så då vill jag nog bara att niklas ska svara.

Av Sofia Kamph - 12 april 2007 09:20

Igår kom Pia över hit och vi gick igenom "våra" barnkläder ! En kasta hög, en sisådär hög, som man kan skänka vidare typ. Och så en hög till min gudson ! Elias har börjat växa ut sina 80-kläder, så då är det bara o skicka det fina tilll min bästa vän o gudson =) Vi gillar ju kläder juh hon o jag ;) HAde en Ica maxi självscanningskasse full med 80-92 flickkläder, så jag tog det och åkte till Linda som bor i Ösmo som har en kompis som har en dotter, hon ville ha allt, tjäna 400:- på det, och så fick jag en massa fina 98-104 flickkläder utav henne, som hon fått av sin dotters resurs. JÄTTEFINA! Julia var i extas i morse när hon fick se alla kläder. sen fick jag lite 122-128 tröjor och t-shirts till chrisse, efter Camilla (Lindas kompis). Så kul så ! Efter alla fina kläder jag fick av henne, så drog jag av 100:- av mina kläder.Det enda jobbiga var att jag kom hem sent, och idag är jag sååå trött. Somna nog inte förrens efter elva, och det är sent för att vara jag haha, sen väckte barnen mig halv sju. Nu är de på dagis, och jag ska fixa med kläderna, vila lite och sen iväg till skolan där jag börjar kl.12 Full rulle! Bye bye!

Av Sofia Kamph - 11 april 2007 09:26

Nu ska jag snart smita iväg o göra ett grupparbete med några klasskompisar. Handlar om mobbing (Arbetsmiljö). Har ju en del erfarenhet (tyvärr) utav det. Kommer nog bli jättebra ändå! River upp några sår möjligtvis, men det är väl alltid bra att snacka om saker och ting? En "fantasi" jag har är att alla som var dumma mot en, att de ska se en idag, en LYCKAD 3-barnsmamma med en kille som älskar en och som ska bli ens make i sommar! Det tar hårt när man blir kallad ful m.m genom hela sin skoltid. Till slut tror man ju på det. Fast IDAG är självförtroendet MYCKET bättre. Tack vare min niklas! En sak lärde jag mig när jag börja på min arbetsplats i höstas (där jag slutade pga dålig behandling). Det är att arbetslivet fungerar likadant som i skolan, de flyttar ALLTID på den drabbade, och den som är dum får stanna kvar. Nu hörde jag att det skulle kom nån lag eller nåt där det är mobbaren de ska flytta på i skolan iaf! På tiden måste jag säga! Jag gick i skolan mellan 87-99, var mobbad fram till 1995. Det blev bättre i gymnasiet. KNAPPT inget gjordes ! Nu orkar jag verkligen inte skriva mer....

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards